Huisreglement

Wij doen ons best om uw behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Om dit te bereiken, vragen wij graag uw aandacht voor ons huisreglement. Op deze manier weet u wat u van ons kunt verwachten en wat er van u verwacht wordt.

De behandeling

  • Neem bij uw eerste afspraak in ieder geval uw verzekeringspas en een geldig identiteitsbewijs mee. Zo kunnen wij de intake snel laten verlopen.
  • Geef eventuele veranderingen, zoals uw verzekering, telefoonnummer of adres, meteen aan ons door. Zo kunnen wij dit snel en juist verwerken.
  • Neem bij elke behandeling een schone handdoek mee, maar ook uw afspraakkaartje. Op dit kaartje noteren wij de volgende afspraak en de behandellocatie. 
  • Neem voorafgaand aan uw afspraak plaats in de wachtkamer. Wij halen u op als u aan de beurt bent. 
  • De therapeut kan u tijdens het lichamelijk onderzoek of de behandeling vragen om u gedeeltelijk te ontkleden. Als u bezwaar heeft tegen de aanwezigheid van de therapeut hierbij, kunt u dit tegen hem of haar zeggen. De therapeut zal dan tijdelijk de behandelruimte verlaten, zodat u zich ongestoord kunt aan- of uitkleden.
  • Wij zijn niet aansprakelijk voor eventueel verlies van uw persoonlijke eigendommen. Neem daarom waardevolle bezittingen en jassen mee naar de behandelkamer.
  • Als u een afspraak niet kunt nakomen, moet u dit uiterlijk 24 uur van tevoren afzeggen. U kunt uw afspraak telefonisch afzeggen of verzetten naar een ander moment. Als u niet of te laat afzegt, proberen wij in de tijd die voor u gereserveerd stond, een andere patiënt te behandelen. Dit geldt ook in overmachtsituaties, zoals ziekte of autopech. Als dit niet lukt, zijn wij genoodzaakt om de geplande behandeling bij u in rekening te brengen.

Verzekeringen en vergoedingen

  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw verzekering. Of onze behandeling wordt vergoed, hangt af van hoe u verzekerd bent. Vergoedingen kunnen per verzekering én per jaar verschillen. Controleer dus zelf hoe u verzekerd bent, zodat u niet voor ongewenste verrassingen komt te staan. Kijk hiervoor in uw polis of vraag het aan uw zorgverzekeraar. 
  • Let op: de tarieven voor manuele therapie zijn anders dan de tarieven voor normale fysiotherapie. Ook hier geldt dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw verzekering. Controleer dus zelf in uw polisvoorwaarden of via uw zorgverzekeraar wat er in het geval van manuele therapie wordt vergoed.
  • Bent u verzekerd voor fysiotherapie? Dan krijgt u in de meeste gevallen geen rekening van ons. We hebben namelijk contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars. Dit betekent dat we de kosten meestal rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar. Dit doen wij volgens de contractueel afgesproken tarieven.
  • Bent u niet (voldoende) verzekerd of heeft u uw budget voor vergoedingen overschreden? Dan ontvangt u wel een rekening van ons. De tarieven die wij hiervoor hanteren, kunt u vinden op de pagina Tarieven of op het bord in onze wachtkamer.

Meer informatie over de behandeling, verzekering of vergoeding kunt u vinden bij de veelgestelde vragen (FAQ) op deze website.

Locatie Albertlaan

Albertlaan 16
8072 CJ Nunspeet
Telefoon: 0341 - 257406

Locatie Zorgplein De Enk

Stationsplein 18
8071 CH Nunspeet
Telefoon: 0341 - 254444

FysioFitness-vestiging

Movifit
Bergakkerweg 14
8071 CE Nunspeet